انگلستان و شرایط مهاجرت به آن
نوشته شده توسط : Admin

افرادی بسیار زیادی کشور انگلستان را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند و از طرق سرمایه گذاری در انگلستان ، تحصیل در انگلستان ، کار در انگلستان ، تولد و ازدواج در انگلستان به این کشور مهاجرت نموده و موفق به تجربه شرایط زندگی در انگلستان می گردند. تعداد ایرانیان مقیم کشور انگلستان طی سرشماری سال ۲۰۱۱ حدود ۴۲ هزار نفر بودند. با توجه به نرخ بیکاری پایین این کشور و شرایط و بستر مناسب برای راه اندازی کسب و کار و هم چنین نرخ تورم پایین آن شرایط مطلوبی برای افرادی ایجاد شده است که بتوانند از طرق یاد شده به این کشور مهاجرت نموده و موفق به اخذ اقامت انگلستان گردند.

اهمیت پاسپورت کشور انگلستان

کشور انگلستان از جمله کشورهایی است که دارای یکی از قدرتمندترین و معتبرترین پاسپورت های جهان می باشد. افرادی که موفق به اخذ پاسپورت این کشور شوند، می توانند با در دست داشتن این پاسپورت به ۱۲۰ کشور جهان بدون نیاز به ویزای انگلیس رفت و آمد کنند. در صورتی که کشور انگلستان از اتحادیه اروپا خارج شود نیز تاثیری بر اعتبار و ارزش پاسپورت این کشور نخواهد داشت.

مهاجرت به انگلستان و قوانین اخذ تابعیت

روش های مختلف مهاجرت به انگلستان شرح داده شد، که هر کدام از آن ها تحت شرایط خاصی منجر به اخذ تابعیت و سیتیزن انگلیس می شوند. البته در هیچ یک از راه های ذکر شده افراد نمی توانند مانند برخی از کشورهای حوزه کارائیب، بلافاصله پاسپورت انگلستان را دریافت کنند. در صورتی که شما از طریق تحصیل وارد انگلستان شده اید باید اقامت خود را به نوع دیگری مانند سرمایه گذاری، ازدواج یا کار تغییر دهید تا بتوانید تابعیت این کشور را کسب کنید. معمولاً پس از گذشت 8 تا 10 سال زندگی در انگلستان می توان اقامت دائم این کشور را کسب کرد و با گذشت 2 سال دیگر پس از اخذ اقامت دائم می توان برای دریافت تابعیت و پاسپورت انگلستان اقدام کرد. برای دریافت سیتیزن انگلیس فرد نباید مرتکب جرم و محکوم شده باشد. باید بتواند هزینه‌های زندگی خود را تامین کند و نیازمند کمک های دولتی نباشد. تسلط به زبان انگلیسی و فرهنگ انگلیس نیز دارای اهمیت می باشد.

بیشتر بدانیم: درباره مهاجرت کاری چه می‌دانید؟

بیشترین اقوام مهاجر به انگلستان

غالب افراد ابتدا برای تحصیل به انگلستان می روند و در نهایت با پیدا کردن کار نوع ویزای خود را به ویزای کار انگلستان تغییر می دهند. از آنجایی که انگلستان صاحب یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا است و کشوری انگلیسی زبان می باشد همواره علی‌رغم این که هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست، طرفداران زیادی داشته است. بیشترین اقوام مهاجر انگلستان به ترتیب شامل موارد ذیل است:

  • لهستان
  • رومانی
  • ایرلند
  • ایتالیا
  • پرتغال
  • لتونی
  • اسپانیا
  • فرانسه
  • آلمان
  • لیتوانی

موانع مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به هر کشور با چالش هایی همراه است. از همین رو دانش کامل از مزایا و معایب مهاجرت به انگلستان، دید درستی را به علاقه مندان این کشور می دهد. چهار چالش اصلی مهاجران در هنگام  ورود به کشور انگلستان و یا برای ورود به این کشور در ادامه مورد بررسی قرارمی‌گیرد

·         آب و هوا

یکی از بزرگترین چالش های مهاجرت به انگلستان، شرایط آب و هوایی این کشور است. به صورت معمول باید آمادگی روز‌های بارانی زیاد در سال را داشته باشید.

·         هزینه های زندگی

متوسط هزینه های زندگی در کشور انگلستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بالاتر است. از همین رو یکی از موانع مهاجرت به انگلستان را می توان هزینه های زندگی در این کشور بیان کرد. به صورت معمول هزینه های زندگی در انگلستان بین ۹ تا ۱۲ هزار پوند در سال در نظر گرفته می شود.

·         ورود سخت

با توجه به قوانین کشور انگلستان، ویزای کار و سرمایه گذاری به ندرت برای ایرانی به سرانجام می رسد. در این می توان اشاره کرد که فرصت های شغلی اعلام شده مختص افراد بریتانیا و کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. از همین رو افراد کمی قادر خواهند بود تا ویزای کار انگلستان را دریافت نمایند. در خصوص سرمایه گذاری هم همین موضوع صدق می کند. میزان بودجه تعیین شده برای ویزای سرمایه گذاری با احتساب قیمت ارز، در حدود ۲۸ میلیارد تومان می باشد.

بیشتر بخوانیم: اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

·         اقامت طولانی مدت

دوره زمانی اخذ اقامت در کشور انگلستان بسیار طولانی مدت می باشد. به صورت معمول بازه زمانی اخذ اقامت در انگلستان بین ۵ تا ۷ سال تخمین زده می شود. در صورت اقدام از روش های کاری و سرمایه گذاری این مدت زمان به ۴ تا ۵ سال تغییر می کند.





:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: